Beleef Beek

Judo en Nunchaku club Spaubeek verzorgt tijdens de Beleef Beek dag een tweetal demonstraties en workshops Nunchaku - do. https://www.facebook.com/beekbeleef/videos/313387472757548/

Kom naar Beek en geniet op zondag 23 september tussen 14.00 en 19.00 uur van het openluchtfestival Beleef Beek! Bezoekers genieten op een sfeervol ingericht terrein van straattheater, muziek, dans, mode, eten & drinken en tal van workshops die door Beekse verenigingen worden verzorgd. Beleef Beek! vindt plaats op het terrein rond Achter de Kerk. De toegang is gratis.

De organisatie van Beleef Beek ligt in handen van de Culturele Werkgroep Beek, Centrum Management Beek en Belevend Beek. Beleef Beek! wordt het culturele en culinaire belevingshoogtepunt van het jaar.

Programma

De Culturele Werkgroep Beek staat garant voor een programma boordevol theater, muziek en dans. Festivalgangers kunnen genieten van:

•  Bankman; een openhartige ontmoeting met een bijzondere clown.

•  Baton Rouge Band; dans of dein mee op de klanken van polka tot pop.

•  Beaker Kleppermen; onze historische nachtwacht draagt, klepperend en zingend, de lichtkoningin op handen en in het rond.

•  Beeker Liedertafel light; bekend Beeks mannenkoor in lichte feeststemming.

•  Circus Alta Caluto; spreekstalmeester Alfonso, trekzak Belinda, pisteprinsesje Quasidorobellisima, circusknechten Kilo & Super en acrobaat Swarzen Arnold staan garant voor een adembenemende halsbrekende en komische circusact.

•  Kamishibai; ontroerend Japans verteltheater met kikker in de hoofdrol. Voor de kids.

•  Mista Beatz; deze stoere verschijning gaat cruisend in zijn gepimpte mercedes door de straten.

•  Ons Genoegen; komisch theater in samenwerking met accordeontalent  Kyle Schielen.

•  De Pianoman; Martinus Wolf meandert met zijn virtuoze pianospel over het festivalterrein. Waar hij wordt achtervolgd door Mozarts geest. Zijn jaloerse rivaal.

•  Rebbie Debbie; slaat op alles wat los en vast zit. Met workshop voor de kids.

•  Rick Schmitz; dansssst Hip Break en Zumba met jou!

•  Route 66; zingt barbershop op elke straathoek.

•  Workshops; verzorgt door diverse Beekse verenigingen en organisaties zoals Harambee, IVN, Judo en Nunchaku Club Spaubeek, Platform Beek voor Iedereen, Queensparade, Computer Doe- en Leercentrum en de Heemkundevereniging.

•  Modeshow; het Centrummanagement Beek tekent voor een modeshow. De show vindt plaats in het Asta Theater dat op loopafstand van de festivallocatie ligt.

•  Koopzondag; op 23 september zijn in het centrum van Beek alle winkels open.

Foodtrucks, een wijnbar en een bierproeverij in een bijpassende aankleding maken het plaatje compleet. Voor de kleinsten is er een speciaal Beleef & Doe programma.

De gemeente Beek ondersteunt Beleef Beek! met een subsidie. Wethouder Thijs van Es (cultuur): “Festivalgangers gaan letterlijk en figuurlijk proeven van wat Beek op cultureel gebied allemaal te bieden heeft. En ook verenigingen presenteren zich met een activiteit aan de bezoekers. Zo’n initiatief juich ik als cultuurwethouder uiteraard van harte toe.”

Nieuwe inwoners

Om zoveel mogelijk mensen te enthousiasmeren en kennis te laten maken met Beek heeft de gemeente alle mensen die het afgelopen jaar in Beek kwamen wonen een persoonlijke uitnodiging gestuurd. Burgemeester Christine van Basten-Boddin: “We hopen dat velen de uitnodiging aannemen om een fantastische middag te beleven. Ik zal er in ieder geval zijn om al  onze nieuwe Beekenaren een warm welkom te heten. Ook alle wethouders zullen van de partij zijn.”

Beleef Beek! wordt dit jaar voor de eerste keer gehouden. Helen Hendriks, een van de initiatiefnemers uit de CWB: “Het is de bedoeling dat het evenement jaarlijks terugkeert en uitgroeit tot een weekend dat de leus “Beek dat moet je beleven!” helemaal waarmaakt.”